Glädjen i att ge...

Ett presentkort är förmodligen mångas bästa vän vid diverse högtider och andra presenttillfällen. Men hur uppskattat det än är hos mottagaren, kan det ofta uppfattas som en aning opersonligt. Som pengar i ett kuvert.

En nödlösning utan kärlek. Nog borde det gå att göra roligare, personligare – och bättre? Med merförsäljning som bonus.

Det gick. Och alldeles utmärkt bra, till och med.

...blev plötsligt ännu större

I Hotel Skansens nya webbshop för presentkort har vi valt att fokusera på flexibilitet, frihet, känsla och personlighet. Som köpare inspireras du av och väljer precis det du önskar ur Hotel Skansen hela utbud. Resultatet blir en skräddarsydd upplevelse, som gärna blir mer omfångsrik än det först var tänkt.

När det väl är valt och betalt, behöver du inte vänta länge. Gåvan är digital och går att skriva ut direkt. Färdig att slås in. Med snöre och allt.

Hotel Skansens gäster har gått och blivit givmilda! Försäljningen de där två dagarna innan jul, när allt ska fixas, fyrdubblades jämfört med 2013. Och ordervärdet på presentkorten har ökat med 60 procent.

Vi är helt inne på att det är roligare att ge än att få.

  • strategi
  • design
  • koncept
  • webb