När du vill säga hej

Peter Persson

VD och strateg
019-50 00 122
pp@impera.se

Dan Berggren

Strateg & kreativ ledare
070-786 54 00
db@impera.se

Tack för ditt intresse. Vi kommer snart kontakta dig för ytterligare diskussion.

Kunde inte skicka mejl:

Interaktiva Impera

Få insikter i Imperas visitkort för iPhone.

Min e-postadress

Öppna mejlet i din smartphone.

Du har nu anmält dig till Imperas interaktiva visitkort.

Kunde inte skicka Passbook-länk:

Digitala designtrender

Vad händer på designfronten? Vi listar 6 trender som redan slagit, eller som vi tycker bör slå.

Stor, större, störst
Stora bilder känns som 2014 års största designtrend. Allt fler bakgrunder var täckta med stora och högkvalitativa bilder, mycket tack vare bättre möjligheter att få tag på bra bilder och användarens möjligheter att surfa snabbare. Vi spår att bilderna kommer att stanna kvar 2015 – de kommer bara bli ännu större och ännu bättre.

Flat design
Flat design är det nya svarta sedan ett tag tillbaka. Säkerligen kommer trenden fortsätta en bra bit in på 2015. Och vad innebär det då? Kort sagt skalas alla tredimensionella inslag bort i designen. Som skuggor, färgövergångar och mönster. Man lägger istället fokus vid typografi, layout, användning av form och färger. Tänk minimalism, funktionalitet, iOS 7 och Windows 8.

Content
Innehåll är inte längre ett textfält som ska fyllas med så få bokstäver som möjligt. Den nya tidens webbar satsar istället på storytelling, berättelse som berör och engagerar. Det är inte alls ovanligt att längre artiklar, som både är text- och bildrika, får agera huvudroll i formen.

Typografi – bättre och mer unika fonter
Egentligen inget nytt. Det har hänt mycket på fontfronten de senaste åren och det är längesen valet stod mellan Arial och Times New Roman. Men trenden verkar inte på något sätt avta. Typografin spelar nu en betydande roll i designen och känslan. Vi lär se ännu mer av detta framöver. Skoj, tycker vi!

Illustrationer
Rent önsketänkande eller trendspaning – vi vill ha riktiga illustrationer. Stilrena ikoner har vi sett massor av, men tänk om blyertsstrecken kunde få en renässans? Hårt jobb absolut. Men tänk vilken effekt.

Video på framfart
Bilder som bakgrund i all ära, men framöver kommer vi nog få se video som en och annan bakgrund. Om det är något som skapar känsla är det film, och med dagens surfhastigheter är det faktiskt möjligt.

datadriven marknadsföring

design

e-handel

Google Analytics

Konverteringsoptimering

marknadsföring

mobilt

SEO

sociala medier

strategi

webbanalys