När du vill säga hej

Peter Persson

VD och strateg
019-50 00 122
pp@impera.se

Dan Berggren

Strateg & kreativ ledare
070-786 54 00
db@impera.se

Tack för ditt intresse. Vi kommer snart kontakta dig för ytterligare diskussion.

Kunde inte skicka mejl:

Interaktiva Impera

Få insikter i Imperas visitkort för iPhone.

Min e-postadress

Öppna mejlet i din smartphone.

Du har nu anmält dig till Imperas interaktiva visitkort.

Kunde inte skicka Passbook-länk:

Vad händer 2016?

Från osäkerhet till självsäkerhet. Från virrvarr till klarhet. Strategierna kring content marketing börjar klarna ute hos företagen. Eller rättare sagt, det börjar finnas strategier kring innehåll och önskat engagemang hos besökarna. Men vad kan vi vänta? Här funderar vi kring 2016 års innehållstrender.

Innehållsstrategier åt folket

Det finns en mängd företag som redan lyckats. Och vi gissar att det ligger en dokumenterad innehållsstrategi bakom framgångarna. Men det är fortfarande fler som inte riktigt hunnit så långt. Vi tror att året kommer bjuda på mer genomtänkta strategier för engagerande innehåll. För det är som i vilken annan del i företaget som helst, utan strategi – ingen framgång.

Mätbart engagemang

Här slår vi ett slag för den datadrivna marknadsföringen. Ut med hetsen kring antal likes eller antal lästa artiklar. Istället fokuserar vi på det som verkligen betyder något – innehållets kvalitet och besökens kvalitet.

Det går alldeles utmärkt att ta reda på vilka som tar del av innehållet och hur denne sedan engagerar sig. Det finns inte längre någon anledning att skjuta hejvilt och hoppas att du träffar. Det finns en mängd verktyg och metoder inom datadriven marknadsföring som faktiskt berättar vad som fungerar.

2016 års mål blir alltså att skapa och mäta engagemang!

Rörligt är grejen

Har du tänkt på att det redan nu rör på sig lite mer där ute? Rörlig bild kommer bli allt viktigare. Till skillnad för några år sedan, är inte rörlig bild några få förunnat. Idag är det lättare och billigare än någonsin att producera riktigt bra, rörligt innehåll. Bered dig på en rörlig boom.

Podcasts

Idag är det varken krångligt eller dyrt att producera en podcast. Poddar är inte längre något nytt, men det stora genombrottet har låtit vänta på sig.

Poddar är svårslaget när det kommer till att skapa en relation och lojalitet till sina kunder. Ytterst personligt och nischat, om man så vill. Och den där personen på andra sidan, känner sig inte sällan personligt inbjuden till gemenskapen.

Billigt, snabbt och effektivt – men idag ställs även högre krav på innehåll och kvalitet. Tänk ett extra varv innan du kör igång. Och var inte rädd för att vara lite mer lättsam och personlig än vad traditionen säger.

Återvinn utan svinn

Idag finns det så många kanaler och format för att distribuera sitt content, att det vore omöjligt att skapa unikt innehåll för varje del. Med en plan bakom distributionen kan du smart korta, förlänga, fördela, omformulera och publicera innehållet igen och igen – i olika kanaler. Återanvändningen skapar inte upprepning och irritation, det ökar snarare chansen till att skapa en relation och igenkänning från besökarens sida.

Dan Berggren db@impera.se 070-786 54 00

datadriven marknadsföring

design

e-handel

Google Analytics

Konverteringsoptimering

marknadsföring

mobilt

SEO

sociala medier

strategi

webbanalys