Repetition är lärandets moder - retargeting som gör skillnad

  • digital annonsering,
  • retargeting,
Ibland krävs det krafttag för att engagera. Retargeting gör att dina kunder påminns om din produkt.

Den största fördelen med retargeting är att du annonserar för personer som redan visat intresse för din produkt/sajt. Det handlar alltså om att visa relevanta annonser för människor som redan besökt din sajt och visat intresse.

Annonserna visas när din besökare lämnat din sajt och surfar vidare till en sajt som ingår i Googles displaynätverk. Alternativet och komplementet är att annonserna visas när besökaren gjort en tjänst- eller produktrelaterad sökning på Google.

Möjligheterna är många. Du kan fånga besökare som inte kommit till avslut eller föreslå liknande produkter till besökare som redan genomfört ett köp.

Och lugn nu, för att undvika stalking-känslan kan vi självklart styra när, var och hur annonserna visas.

  • Annonserna visas även när besökare lämnat din webbplats
  • Annonsera för personer som redan visat intresse
  • Påminn dina kunder om din produkt
  • Styr när, var och hur annonserna visas

Prata med en specialist

Vill du prata mer om retargeting? Fyll i dina uppgifter, så åtekommer jag inom kort.

  • Marcus Bjering

  • Avdelningschef Analys & Digital Marknadsföring

  • mb@impera.se

  • 019-50 00 121

Tack för ditt intresse. Vi kommer snart kontakta dig för ytterligare diskussion.

Kunde inte skicka mejl:
  • Marcus Bjering

  • Avdelningschef Analys & Digital Marknadsföring

  • mb@impera.se
  • 019-50 00 121