Väck kundens känslor

Hur låter ditt erbjudande? Och hur ser det ut? Hur skapar du känslor som säljer dina produkter?

Ett lyckat kommunikationskoncept bryter kategorinormen, alltså hur en bransch brukar kommunicera. Enkelt, men ändå så svårt. Eftersom det kräver både djup insikt och mod att göra något annorlunda. Något som sticker ut i bruset. 

Ett lyckat kommunikationskoncept väcker känslor hos målgruppen. Och när vi väcker relevanta känslor för ett varumärke skapar det affärer. Idag är det oerhört svårt att konkurrera med enbart rationella argument, oavsett om du jobbar inom B2B som B2C. När alternativen upplevs likadana, så tar vi beslut på magkänsla. Vare sig vi vågar erkänna det för oss själva eller inte. Men. Då har kommunikationen lyckats. 

Blogg, podd, content, white paper, vodd eller Facebookinlägg. För oss är det vardag numera. Ett lyckat kommunikationskoncept bygger på bra storytelling, i förlängningen gärna skapat av kunderna själva.
Det är här de digitala kanalerna har sin styrka.

Kommunikation är i allra högsta grad mätbart numera. Och det är det fina i kråksången. Vi slipper gissa och bara lita på magkänslan. Våra vänner webbanalytikerna räknar ut vad som är bäst för kunden och kundens kund. Därför kan vi optimera kommunikationen i realtid och skapa kommunikationskoncept som håller ända in i kaklet.

  • Magkänslan behövs inte när mätbar kommunikation finns
  • Var inte rädd för att väcka känslor
  • Digitala kanaler har sin styrka i storytelling
  • Skapa kommunikationskoncept som håller 

Prata med en specialist

  • Dan Berggren

  • Strateg & kreativ ledare

  • db@impera.se

  • 070-786 54 00

Tack för ditt intresse. Vi kommer snart kontakta dig för ytterligare diskussion.

Kunde inte skicka mejl:
  • Dan Berggren

  • Strateg & kreativ ledare

  • db@impera.se
  • 070-786 54 00