Attributionsmodellering

Vägarna fram till ett köp är många. Men vilken var det som ledde till det köpglada klicket? Och var det verkligen just den vägen som var avgörande? Det är då attributionsmodellering mäter av och visar vilka vägar som gäller.

Attributionsmodellering (ATM) tar hänsyn till en mängd parametrar och mäter faktisk effekt i varje kanal. I Imperas webbanalys använder vi ATM för att ge dig sanningen och de mest kostnadseffektiva kanalvalen, både analoga och digitala.

  • Bygga modeller för att ge rätt kanaler cred
  • Få reda på vilka kanaler som kunden är inne på mest
  • Få reda på vilka kanaler som kunden slutför köpet på

Prata med en specialist

  • Marcus Bjering

  • Avdelningschef Analys & Digital Marknadsföring

  • mb@impera.se

  • 019-50 00 121

Tack för ditt intresse. Vi kommer snart kontakta dig för ytterligare diskussion.

Kunde inte skicka mejl:
  • Marcus Bjering

  • Avdelningschef Analys & Digital Marknadsföring

  • mb@impera.se
  • 019-50 00 121