30 procent fler kunder med datadriven marknadsföring

BAKGRUND

Daftö är en av Sveriges absolut främsta camping- och fritidsanläggningar. Strax utanför Strömstad erbjuds boende, skärgårdsmiljö, ett nöjesfält, ett stort aktivitetsutbud samt konferens och företagsevent.

Läget nära Strömstad gör den norska marknaden viktig – idag står Norge för c:a 50% av Daftös omsättning.

Daftö anlitade Impera för att nå ut till fler nya kunder med hjälp av digital marknadsföring och främst Paid search.

RESULTAT

Under det första halvåret 2016 har Impera ökat trafiken med 120% samtidigt som andelen nya besökare var oförändrat över 50%.

Onlineförsäljningen ökade snabbt, men inget jämförelsetal med tidigare år finns. ROI mätt på onlineförsäljningen under halvåret låg på över 2000% exklusive telefonbokningar.

Daftö uppskattar att onlineförsäljningen under första halvåret ökade med 30% jämfört med föregående år.

Konverteringsfrekvensen på Paid search från Norge låg på 2,11%.

ökad trafik

konvertering på Paid Search i Norge