Frukost 8.30-10.00

Så positionerar du Google Ads i din marknadsplan

I den rykande färska rapporten om “Svenskarna och Internet 2019” framgår bland annat att 96% av alla som söker information på internet använder Google, och att 87% av alla internetanvändare tittar på Youtube.

Med Googles Display-nätverk nås 90% av alla internetanvändare globalt, via miljontals webbplatser, nyhetssidor, bloggar och Gmail. Google Ads är därför en otroligt kraftfull kanal att marknadsföra ert företag i. 

På det här frukostseminariet berättar Sebastian Jansson, PPC Specialist, och Peter Persson, Strateg och VD Impera, om hur du jobbar kostnadseffektivt och framgångsrikt i Google Ads. 

Vi går igenom vilken kanal som funkar bäst för respektive steg i köpprocessen, och hur du skapar en röd tråd från första kontakt till köp. Dessutom går vi igenom viktiga aspekter när du upphandlar och styr din byrå. 

Impera har hjälpt många kunder i olika branscher till framgång med mätbara resultat i Google ads. Vårt syfte med seminariet är att du som marknadsansvarig ska kunna vässa din marknadsplan och få bättre effekt av din marknadsbudget. 

Målgrupp: Det här eventet är till för dig som arbetar som marknadschef, försäljningschef eller vd.

Sista anmälningsdag: 13 november 
Avanmälan sker senast: 13 november kl 17.00
Om du ej avanmäler dig och inte dyker upp, tar vi ut en avgift om 300:-

Praktisk info

Plats
Impera, Nikolaigatan 3
Datum
15 november
Tid
8.30-10.00

Sebastian Jansson

Digital Specialist
Sebastian arbetar som PPC-specialist med fokus på Google Ads, men även annonser i sociala medier.

Jag vill gärna anmäla mig!