Lönsam digital marknadsföring

  • strategi,
  • digital annonsering,
  • sökordsmarknadsföring,
  • retargeting,
  • displaynätverk,
  • google adwords,
Magkänsla och sunt bondförnuft i all ära. Den gamla tidens marknadsföring baserade sig i stor grad på antaganden. Men varför gissa sig till vad som funkar när det finns samlad användardata? Imperas kompetens handlar om att kombinera analyserad data med pricksäker kommunikation.

Den digitala marknadsföringen gör att du lär känna din målgrupp och kan optimera budskapen för att träffa rätt. Dessutom får du löpande svar på hur kampanjen går. Det handlar alltså om marknadsföringskampanjer på nätet med användardata som grund.

Digital marknadsföring med Google Ads

På Impera arbetar vi mycket med Google Ads, där vi vi betalar en viss summa för specifika sökord – som i sin tur leder till att din sajt rankas högt av Google. Genom ett fördjupat arbete i Google Analytics kan vi arbeta fram en plan som fungerar för just ert företag eller hemsida.

Google är tveklöst den största maktfaktorn för marknadsföring i dagens klimat. Med hjälp av oss på Impera kan vi hjälpa er att lyfta kundnärvaro på er hemsida. Våra analytiker arbetar dagligen med att läsa in och samla data – som sedan används för att skapa annonser som ger tydliga resultat.

Sökmarknadsföring (SEM)

SEM skiljer sig från SEO. SEO handlar om att optimera den digitala närvaron i sökmotorernas träfflista. SEM handlar om betalda annonser för att synas på specifika sökord.

En stor fördel med SEM är att du ser resultat väldigt snabbt. Annonsen börjar visas direkt som söker på de ord du köpt. Nackdelen är att du måste fortsätta att betala för att synas – så en kombination med SEO och SEM är nästan alltid att föredra.

Facebook-kampanjer

Att marknadsföra sig på nätet innebär att du måste synas på sociala medier. Facebook, Instagram, LinkedIn och Twitter för att nämna några. Det finns många likheter med SEM i den bemärkelse att du måste fortsätta att betala pengar för att få resultat.

En digital byrå till ditt förfogande

Men med ett relativt nytt område, som formligen exploderat den senaste tiden, följer många frågetecken. Vi har analytiker, strateger och content-kreatörer som kan ge dig en ny riktning i din digitala marknadsföring. Och se till att du lyckas riktigt stort, med mätbara resultat.

  • Ökar dina konverteringar
  • Slösar inte annonsvisningar
  • Når relevant målgrupp
  • Ger insikter till nytt webbinnehåll

Prata med en specialist

Frågor eller funderingar om digital marknadsföring? Fyll i dina uppgifter så kontaktar jag dig inom kort.

  • Erik Gestrinius

  • Avdelningschef Webbanalys & Digital Marknadsföring

  • eg@impera.se

  • 019-50 00 125

Tack för ditt intresse. Vi kommer snart kontakta dig för ytterligare diskussion.

Kunde inte skicka mejl:
  • Erik Gestrinius

  • Avdelningschef Webbanalys & Digital Marknadsföring

  • eg@impera.se
  • 019-50 00 125