Google ads

96 % av alla som söker information på internet använder Google. Den siffran förklarar nästan helt på egen hand varför du bör ha Google som en ryggrad i din digitala marknadsföring.

Google Ads är världens största digitala annonsverktyg. Kanalen ger dig möjlighet att antingen köpa sökordsannonser, eller att jobba med Googles Display-nätverk.

Google sök

Om du söker på något du letar efter på Google idag får du olika typer av resultat på sidan. Högst upp kommer annonserna, under visas det organiska sökresultatet. 

Det går att förbättra det organiska sökresultatet genom att arbeta kontinuerligt med sökmotoroptimering (SEO) för att dra in trafik till din webbplats. Denna lösning är långsiktig, och det kan ta tid innan du kan se resultat. Med Google Ads går det betydligt fortare. Vår rekommendation är därför att börja jobba med båda spåren samtidigt, så att det organiska arbetet får tid på sig att leverera. Men att Google ads säkrar synligheten så länge.

När behöver du köpa sökord via Google ads?

Om du vill öka antalet besökare till din webbplats, eller öka försäljningen av en viss produkt, är Google Ads ett utmärkt verktyg. Du kan synliggöra din webbplats för rätt personer, som söker efter just det du erbjuder.

Om du som företag exempelvis säljer “kattmat” på din webbplats kan du köpa in dig på specifika sökord på Google relaterade till kattmat, som gör att du syns högt upp i sökresultatet. Vilket genererar trafik och konverteringar.

Så jobbar vi på Impera

  • Våra specialister optimerar ditt Ads-konto genom konverterings-spårning. Vi har koll på vilka sökfraser och annonser som genererar önskvärda aktiviteter, som exempelvis mejl eller köp.

  • Vi hjälper dig att öka Quality Score på din landningssida. Det gör att du betalar mindre per sökord, och får en högre ranking. Med det kanske viktigaste av allt är att arbeta lönsamt och ha konverteringar i åtanke. Antalet klick är inte det mest intressanta. Det är antalet sålda produkter, samtal och nya kunder.

Google display

Visste du att hela 90% av alla internetanvändare globalt nås av Display-nätverket, via miljontals webbplatser, nyhetssidor, bloggar och Google-webbplatser som Gmail och Youtube.

Vi kan nå dem.

Displaynätverket ger dig möjlighet att jobba med både statiska och responsiva banners på relevanta nyhets-och bloggsidor inom Googles partnernätverk. Här kan du bygga målgrupper kopplat till intressen eller beteenden, eller pinpointa relevanta varumärken via geografi. När du jobbar med displayannonseringen når du primärt kunderna i faserna See och Think (läs mer om ramverket för digital strategi här). 

Ska vi ta ett första möte?

Johanna Bister
Kundansvarig och Strateg
E-post*
Telefonnummer
Meddelande:
Läs mer i våra villkor om hur vi behandlar personuppgifter.
Johanna Bister
Kundansvarig och Strateg
E-post*
Telefonnummer
Meddelande:
Läs mer i våra villkor om hur vi behandlar personuppgifter.