Så bygger du den perfekta funnel-strategin för B2B
Vårt syfte är att bidra till att en stor förbättringspotential på marknaden realiseras, samt att slå ett slag för ökad konkurrenskraft för Örebro som stad.
✓ För beslutsfattare inom marknad/försäljning/ledning inom B2B
✓ För dig/er som vill att den digitala närvaron ska leverera ökad försäljning
✓ Du får en ritning för en funnelstrategi samt konkreta råd och idéer kring genomförandet
✓ Du får möjlighet att ställa frågor och få svar specifikt för er verksamhet
En funnelstrategi delar upp kundresan i olika faser, efter hur nära eller långt till köp eller konvertering som den potentielle kunden är.
Syftet är att genom alla faser i kundresan serva med relevant innehåll som leder framåt mot köp eller konvertering. Till det en marknadsstrategi med tydliga syften per kanal och en mätstrategi som utvärderar varje fas i kundresan.
Impera har satt upp 20-talet funnelstrategier för våra kunder, med en effektivitetsökning på >30% i snitt.
B2B kännetecknas generellt av ett stort värde i varje ny kund, varför det är extra viktigt att ha koll på sin funnelstrategi och att optimera varje del i den.
Så bygger du den perfekta funnelstrategin för B2B
Datum: Torsdag 20:e april
Tid: 08.00 till 09.00
Plats: Imperas kontor, Nikolaigatan 3, Örebro
Imperas strateg och vd Peter Persson går igenom de komponenter som behövs för en perfekt funnelstrategi, hur man bör tänka kring dem och vilka vinsterna är.
Jakob Andersson, Marketing automation och HubSpotspecialist, presenterar HubSpots del av funnel:n, och hur HubSpot bör samverka som hub för de övriga delarna i strategin.
Särskild vikt läggs vid de förändringar som AI på kort tid har inneburit, bl.a. kring betydelsen av att fånga och återkoppla konverteringssignaler till köpt trafik för att styra marknadsföringen mot kvalitativa målgrupper.
Seminariet leds av konferencier Robert Damm.
Om seminariet
- Formatet är ett kostnadsfritt frukostseminarium, vi bjuder på macka och kaffe
- Antalet platser är 12 st och vi riktar oss enbart till B2B
- Om seminariet fylls förbehåller vi oss rätten att prioritera platserna
- För “No show” utan avbokning senast 3 dagar innan debiteras 1000 kr
Uppföljande seminarier presenteras inom kort.
Så bygger du den perfekta funnelstrategin för B2B
Kort om Impera
Impera är en digital affärsbyrå som hjälper företag att nå kvantifierbara försäljningsmål genom att förbättra de digitala marknads- och försäljningsprocesserna.
Vi är 19 specialister och arbetar med kunder som Nolato, Infinigate, Onbird och Kontract.
Vi är organiserade i tre team med hög grad av självledarskap enligt filosofin Teal.
Arbetssättet är agilt där vi tillsammans med uppdragsgivaren skapar korta cykler med frekvent återkoppling kring progress och utfall. Vi är särskilt duktiga på att snabbt och effektivt testa hypoteser för att bevisa rätt väg framåt.
Ägarna är operativa och bolaget innehar sedan många år AAA i kreditvärdighet.