Konverterings­optimering

När du undrar varför din webbplats inte konverterar och behöver hjälp att identifiera vilka hinder som finns för ökad digital tillväxt.

Har ni koll på? 

  • Varför er webbplats inte konverterar som den borde?
  • Vilka hinder på webbplatsen som gör att ni tappar kunden?
  • Hur era kunder på riktigt upplever er kundresa?

När behöver du jobba med konverteringsoptimering?  

Det är först när kundens mål och ditt företags mål möts, som konvertering uppstår. Konverteringsoptimering innebär att strategiskt leda kunden mot ett mål, ett steg i taget. 

Konverteringsoptimering är rätt när ditt företag vill:

  • öka intäkten per webbplatsbesökare.
  • sänka kostnaden för kundanskaffning.
  • bli coachade av experter på konverteringsoptimering.
  • hitta bästa möjligheterna för digital tillväxt och intäktsökning.

Så jobbar vi på Impera

Konverteringsoptimering betyder att vi undersöker fallgropar på webbplatsen och testar oss fram till vad som blir rätt kundupplevelse, med fokus på att kunden ska köpa direkt på webbplatsen eller kontakta er om er webbplats fokuserar på leads.

Konverteringsoptimering betyder att vi tittar på hur följande delar påverkar upplevelsen:

  • Navigering och flöden
  • Färger och bilder
  • Innehåll
  • Hur ni skapar förtroende hos kunden.
  • Hur ni skapar tydligare call to action (CTA).

Utöver detta gör vi ytterligare hundratals små och stora justeringar och kontinuerligt omfattande tester för att ta reda på vilka optimeringsåtgärder som fungerar för just er webbplats.

Baserat på noggrant analyserad data av era besökare utvärderar vi webbplatsens konverteringsgrad och ger dig förslag på förbättringar på exempelvis design, text och bilder som behöver göras för att öka din konvertering. Vi prioriterar också vilka insatser som bör göras först, baserat på vad som skapar störst affärsvärde.

 

Ska vi ta ett första möte?

Erik Gestrinius
Avdelningschef webbanalys och digital marknadsföring
E-post*
Telefonnummer
Meddelande:
Läs mer i våra villkor om hur vi behandlar personuppgifter.
Erik Gestrinius
Avdelningschef webbanalys och digital marknadsföring
E-post*
Telefonnummer
Meddelande:
Läs mer i våra villkor om hur vi behandlar personuppgifter.