Digital Summit
14 maj - 10 juni
Webinars
Jag vill anmäla mig

Så skapar du digitala affärer när världen förändras

Tuffa tider kräver smarta digitala arbetssätt. Vi går en ny värld till mötes, med nya beteenden och en annan ekonomi än den vi är vana vid. Det gör det viktigare än någonsin att förstå förändringarna på marknaden och att snabbt anpassa sin marknadsföring efter nya förutsättningar. Genom att ha full koll på analysen av de kanaler ditt företag jobbar i och hur ni kommunicerar i dem kan ni nå era kunder med rätt budskap, på rätt plats, vid rätt tid tidpunkt.

Digital Summit arrangeras för fjärde gången, men det här året i en helt digital tappning. Under fem kostnadsfria webinars 14/5-10/6 fokuserar vi på digital marknadsföring utifrån de nya förutsättningarna. 

Läs mer och anmäl dig nu!

Webinars

14 maj 10.00-11.00
Google ads i din marknadsplan

Vill du få bättre effekt av din marknadsbudget? I det här webinariet fokuserar vi på hur du jobbar kostnadseffektivt och framgångsrikt i Google ads. Vilken kanal som funkar bäst för respektive steg i köpprocessen och hur du skapar en röd tråd från första kontakt till köp. Dessutom får du tips om viktiga saker att tänka på när du upphandlar och styr din byrå.

En särskild del ägnas åt de förändringar Covid-19 haft på beteenden, kostnader och möjlighet till exponering.

Sebastian Jansson och Peter Persson
PPC-specialist - Strateg och vd Impera
20 maj 10.00-11.00
Så relevant är sökmotoroptimering 2020

Sökmotoroptimering har varit på tapeten sedan sökmotorernas begynnelse. De organiska resultaten på Googles förstasida för kommersiella sökningar blir dock färre för varje år som går. Betyder det att vi kan sluta bry oss?

Karin Lundgren, SEO-specialist på Impera, förklarar varför sökmotoroptimering är en guldgruva och tar med dig in i en resa som utforskar förmågan i SEO som verktyg under 2020 och framåt.

Karin Lundgren
SEO-specialist på Impera
27 maj 11.00-12.00
Google - så tar vi oss ur det här starkare

Idag förväntar sig konsumenter relevanta, personliga, smidiga kundresor och digitala engagemang. De förutsätter hjälpsamhet i realtid, interaktioner som förutsäger deras behov, relevanta påminnelser och till och med anpassade erbjudanden - både online och offline.

Hur bygger du som marknadsförare denna DMT (Digital Marketing Transformation) systematik, och förbereder dig på framtida teknikutveckling som påverkar konsumenten, för att alltid ligga före i din bransch och säkra framtida intäkter?

Carl Wåreus
Head of Domestic Clients, Agency and Partners för Google Sverige
1 juni 10.00
Extrainsatt! Så skapar du en hemsida som stöttar affären

Vill du att fler potentiella kunder genomför köp eller registreringar på din hemsida kommer detta webinar ge dig några riktigt bra verktyg, ett ramverk och råd på hur du kan nå dit.

Under webinaret kommer vi att titta på faktiska exempel som visar hur företag ofta fastnar i inifrånperspektivet och bara tittar på vad de själva gör, istället för att titta på vad kunden behöver. Vi kommer också titta lite närmre på vad du behöver ha på plats för att starta upp ett optimeringsprojekt och vilka metoder du kan använda för att förstå dina besökare bättre.

Emelie Borg
Webbanalytiker på Impera
3 juni 10.00-11.00
Så sätter du din digitala strategi

Är ditt företag igång med digital marknadsföring men upplever stagnation eller lägre tillväxt än vad du hade förväntat dig? Är du osäker på vad den digitala marknadsföringen verkligen ger eller vad som skulle kunna vara nästa steg?

Om du svarar ja på någon av ovanstående frågor är detta webinar perfekt för dig! “See - Think - Do - Care" är en strategi som behandlar hela kundresan från första kontakt till återköp. Det ger dig svaret på vad din webbplats bör innehålla, hur marknadsföringen ska kopplas till innehållet och hur du bäst mäter effekterna av insatserna.

Emelie Borg
Webbanalytiker på Impera
10 juni 10.00-11.00
Paneldebatt! Så påverkar Corona marknaden

Covid-19 har skapat förändringar på marknaden i form av nya beteenden, nya strukturer och ändrade ekonomiska förutsättningar. Digital Summit avslutas med en paneldebatt där vi diskuterar vad som kan ses som trender och vad som kan bli bestående förändringar, som vi behöver förhålla oss till. 

Deltagare i paneldebatten: 
Jenny Emerén, vd Handelskammaren Mälardalen
Sebastian Jansson, PPC Specialist Impera
Peter Persson, Affärsstrateg och vd Impera
Fredrik Stengarn, PR-rådgivare och delägare Four PR