LinkedIn

Att marknadsföra sig på sociala medier som Facebook, Instagram och även LinkedIn innebär att du väldigt kostnadseffektivt kan nå ut till just din relevanta målgrupp. 

När behöver du jobba med LinkedIn?

Behöver du nå en viss målgrupp baserat på vad de jobbar med? Då är LinkedIn klockrent.

Här når du ut via en plattform där människor befinner sig utifrån sin yrkesmässiga roll. Det betyder att du kan styra marknadsföringen mot en viss roll eller titel, men även baserat på geografi. 

Så jobbar vi på Impera

För att kunna göra bra kampanjer på LinkedIn behöver målen och målgrupperna vara identifierade innan arbetet dras igång. Vad ska insatsen åstadkomma? Vårt mål är att resultatet på sikt ska vara lönsam digital marknadsföring, vilket kräver ett grundligt målsättningsarbete.

En tydlig landningssida behöver också finnas för kampanjen, som ger användaren en bra helhetsupplevelse. Den skapas bäst genom ett tätt samarbete med vår specialist inom konverteringsoptimering. 

När kampanjen är genomförd sker rapporteringen av insatsen genom en skriftlig dokumentation som följer upp resultatet kopplat till målen, med insikter om vad som kan förbättras till nästa kampanj.

 

 

Ska vi ta ett första möte?

Johanna Bister
Kundansvarig och Strateg
jobi@impera.se,info@impera.se
E-post*
Telefonnummer
Meddelande:
Läs mer i våra villkor om hur vi behandlar personuppgifter.
Johanna Bister
Kundansvarig och Strateg
jobi@impera.se,info@impera.se
E-post*
Telefonnummer
Meddelande:
Läs mer i våra villkor om hur vi behandlar personuppgifter.