Copywriting och content

Från ord till handling

Behöver du hjälp med innehållet till din webbplats? Eller med att sätta konceptuella budskap och copy för en kampanj? Det är en konst att få ord och texter att flyta och få saker att hända genom vässade budskap. Vi vet hur du öppnar ögonen på dina tilltänkta kunder genom rätt formuleringar och får dina målgrupper att gå från ord till handling.

Copywriting och kommunikationskoncept

När skalet till en bra webbplats finns på plats återstår det absolut viktigaste av allt - att skriva bra content som lyfter fram ditt erbjudande och kommunicerar ditt varumärke med känsla. Innehållet ska väcka nyfikenhet, stärka relationen till dina kunder och hjälpa dem framåt i flödet. Rätt budskap, till rätt målgrupp, vid rätt tillfälle gör kundresan enklare och leder den ända in i mål – konverteringen från användare till kund, från besök till köp. 

I dag går det att rikta sitt innehåll mot mindre målgrupper än tidigare och dessutom mäta effekten på nolltid. Vi kan A- och B-testa budskap för att se vad som fungerar och driver konvertering. 

Vi kan också hjälpa dig med idéer och målgruppsanpassad copy till externa kampanjer som med rätt tonalitet och vassa budskap som når igenom bruset.

Contentplan och contentproduktion 

För att kunna jobba strategiskt med innehållet på en webbplats är det viktigt att sätta en contentplan, där ni bestämmer vilken typ av innehåll som ska tas fram för att uppnå ett visst mål. 

Storytelling är en bra metod att använda för att skapa ett intressant och relevant content och innehåll. I ett företag eller organisation finns massor av berättelser som ibland säger mer om nyttan med produkterna och tjänsterna än alla siffror i världen. Det kan handla om människor, nöjda kunder eller händelser som när de lyfts fram bidrar till att stärka relationen till en målgrupp. Vi vet hur du hittar det intressanta – kärnan i innehållet – formulerar det i budskap, förpackar det och anpassar det till rätt kanaler till rätt målgrupper.

En bra story väcker känslor och berör. Rätt berättad får den människor att gilla dig och börja prata om det med andra.

SEO-texter

Att skriva för både läsare och för Google. Det är kort sammanfattning av vad du behöver ha i åtanke när du skriver SEO-texter eller sökmotoroptimerade texter som det kallas. Målet är att få fler människor att hitta hem till dig och din webbplats och – inte minst viktigt – få dem att bli kunder. Hur då? Jo, genom att skriva texter och skapa innehåll som matchar de sökord som dina målgrupper använder och som är relevanta för deras branscher.
Vi har lång erfarenhet av SEO och berättar gärna mer om hur du gör det på bästa sätt. 

Ska vi ta ett första möte?

Johanna Bister
Kundansvarig och Strateg
E-post*
Telefonnummer
Meddelande:
Läs mer i våra villkor om hur vi behandlar personuppgifter.